Tuesday, October 30, 2007

höstlovs dilemman

nu är det höstlov och vi har fått besök av min kusin som är i samma ålder som min brorsa (13)
villket nu betyder att jag kommer att behöva tjana dem som en piga med att gå ut med nellie, laga lunch, städa rum och ta undan frukost...allt för att de ska ha så mycket tid som möjligt att spela data och åka och bada när de vill ehla veckan

är det inte orättvist-vart tog mitt lov vägen

det är inte bara det, jag har dessutom typ hundratals men läxor som måste göras och det största problemet av dem alla är att vi bara har en enda liten bärbar dator som vi alla ska samsas om.

jag ska-göra läxor!!!!
bror och kusin ska- spela spel och chatta
mamma ska- leta recept och betala räkningar
pappa ska- göra nåt viktigt som han hela tiden tjatar om (vet ej vad än så länge??!!)

vilken tycker du ska få mäst tid vid datorn?

No comments: